Πολλές φορές θα χρειαστεί να διαγράψετε κάποιο παραστατικό, το οποίο εκδώσατε με λάθος στοιχεία. Για να είναι όμως εφικτή η διαγραφή ενός παραστατικού θα πρέπει να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:
Η ημερομηνία του παραστατικού να είναι εντός της τρέχουσας χρήσης (ενργής σύνδεσης).
Ο χειριστής να έχει δικαιώματα έκδοσης εμπορικών παραστατικών.
Η ένδειξη «Επιτρέπεται η διαγραφή» του εμπορικού παραστατικού θα πρέπει να είναι σημειωμένη (Checked). Σημειώνεται ότι αν εκδώσετε ένα παραστατικό, του οποίου οι προδιαγραφές κατά τη στιγμή της έκδοσης δεν επέτρεπαν την διαγραφή του και στη συνέχεια τροποποιήσετε την προδιαγραφή διαγραφής, το παραστατικό που εκδόθηκε με την προηγούμενη ένδειξη δεν θα μπορεί να διαγραφεί.
Το παραστατικό δεν θα πρέπει να έχει διαβιβαστεί στην πλατφόρμα myData της Α.Α.Δ.Ε.
Δεν θα πρέπει να έχει εκδοθεί άλλο παραστατικό απ΄αυτό που πρόκειται να διαγραφεί. Για παράδειγμα δεν μπορείτε να διαγράψετε ένα Δελτίο Αποστολής αν έχετε εκδόσει Τιμολόγιο απ’ αυτό, ακόμη και αν ισχύουν όλες οι προηγούμενες προϋποθέσεις.
Το παραστατικό δεν θα πρέπει να έχει ακυρωθεί.
Δεν θα πρέπει να έχουν εκδοθεί Πιστωτικά εκπτωτικά ή Χρεωστικά Τιμολόγια που αναφέρονται σ’ αυτό το παραστατικό.
Αν το παραστατικό έχει κάνει λογιστική εγγραφή αυτή δεν θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί.
Αν ισχύουν όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις μπορεί να γίνει διαγραφή παραστατικού, διαφορετικά θα πρέπει να κάνετε ακύρωση. Η διαγραφή ενός εμπορικού παραστατικού μπορεί να γίνει ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία:
Επιλέξτε τον κωδικό παραστατικού που θέλετε να διαγράψετε. Ακολουθείστε τη διαδικασία: Αναζήτηση εμπορικού παραστατικού για να βρείτε τον κωδικό του παραστατικού που θέλετε να διαγράψετε.
Επιλέξτε την περίοδο που εκδόθηκε το παραστατικό.
Πατήστε το κουμπί Ανάκτηση.
Από τις εγγραφές που θα εμφανιστούν στον Browser επιλέξτε αυτή που θέλετε να διαγράψετε.
Πατήστε F4 ή το εικονίδιο ή δεξί κλικ και Διαγραφή.
Πατήστε Ναι στο μήνυμα επιβεβαίωσης διαγραφής.
Αν για κάποιο λόγο δεν είναι εφικτή η διαγραφή του παραστατικού θα απορριφθεί με τον ανάλογο μήνυμα αιτιολόγησης.
Μετά από επιτυχή διαγραφή ενός παραστατικού γίνονται και οι παρακάτω ενέργειες:
Αν το παραστατικό που διαγράφτηκε έχει συνδέσεις με άλλα παραστατικά διαγράφονται κι αυτές, απελευθερώνοντας τα σχετικά παραστατικά.
Διαγράφονται όλες οι συνδέσεις με παραγγελίες – προσφορές που «τιμολογήθηκαν» με το παραστατικό που διαγράφθηκε.
Αν το παραστατικό είναι πιστωτικό εκπτωτικό ή χρεωστικό σημείωμα τότε διαγράφονται όλες λίστες παραστατικών που είχαν συσχετιστεί με το παραστατικό που διαγράφθηκε.
Αν το παραστατικό έχει κάνει λογιστική εγγραφή και αυτή βρίσκεται στα προσωρινά αρχεία διαγράφεται, διαφορετικά θα απορριφθεί η διαδικασία διαγραφής.