mbData Documentation
×
Menu
Περιεχόμενα

Χειριστές

Η εφαρμογή mbData διαθέτει δικό της σύστημα ασφάλειας και χειριστών. Για το λόγο αυτό πριν από κάθε ενέργεια θα πρέπει να δηλώσετε τους χειριστές του συστήματος καθώς και τις δυνατότητες πρόσβασης που θα έχουν στο Λογιστικό και το Εμπορικό κομμάτι της εφαρμογής. Η διαχείριση των χειριστών του συστήματος γίνεται μέσα από την επιλογή του κεντρικού Menu Αρχεία -> Χειριστές.
 
Tip: Αν εισέρχεστε (Login) για πρώτη φορά στην εφαρμογή χρησιμοποιείστε το ADMIN στο πεδίο Ταυτότητα χειριστή και το πεδίο  Κωδικός χειριστή αφήστε το κενό, όπως φαίνεται στη παρακάτω οθόνη:
 
 
Στη συνέχεια μεταβείτε στην επιλογή χειριστές του menu Αρχεία και αλλάξτε το password (κωδικός χειριστή) του συγκεκριμένου χειριστή (ADMIN). ΠΡΟΣΟΧΗ! Τον κωδικό αυτόν δεν θα πρέπει να τον ξεχάσετε διαφορετικά δεν θα μπορείτε να κάνετε Login στην εφαρμογή. Μην αλλάξετε καμία από τις δυνατότητες του χειριστή ADMIN, πριν δημιουργήσετε νέο User με δυνατότητα Administrator, διαφορετικά δεν θα μπορείτε ούτε να δημιουργήσετε νέο χειριστή ούτε να τροποποιήσετε κάποιον ήδη υπάρχοντα.
 
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΗ
Για να δημιουργήσετε ένα νέο χειριστή πατήστε το πλήκτρο (+) από το αριθμητικό πληκτρολόγιο και συμπληρώστε τα στοιχεία του νέου χειριστή καθώς και τις δυνατότητες πρόσβασης που θα έχει στην εφαρμογή όπως φαίνεται στην παρακάτω οθόνη:
 
 
Επεξήγηση πεδίων χειριστή.
ΠΕΔΙΟ - ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
Ταυτότητα χειριστή
Είναι η ταυτότητα με την οποία ο χειριστής εισέρχεται στο σύστημα (Login). Η ταυτότητα αυτή καταγράφεται σε όλες τις εισαγωγές και τις διορθώσεις των εγγραφών του συστήματος. Για το λόγο αυτό είναι μοναδική και δεν επιτρέπεται η αλλαγή της άπαξ και δηλωθεί.
Password
Είναι ο κωδικός με τον οποίο ο χειριστής κάνει Login στο σύστημα. Ο κωδικός αυτός θα πρέπει να αλλάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της διαδικασίας αλλαγής password
Ονοματεπώνυμο
Το ονοματεπώνυμο του χειριστή
Εταιρίες χειριστή
Το πεδίο αυτό αποτελείται από πίνακες δύο τμημάτων: Το αριστερό τμήμα περιέχει όλες τις εταιρίες που έχουν δηλωθεί στο σύστημα και στις οποίες ο χειριστής δεν έχει πρόσβαση και το δεξιό τμήμα περιλαμβάνει τις εταιρίες στις οποίες ο χειριστής έχει πρόσβαση. Χρησιμοποιώντας τα κουμπιά που βρίσκονται μεταξύ των δύο τμημάτων μπορείτε να μετακινήσετε τις εταιρίες από το ένα τμήμα στο άλλο και να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε πρόσβαση του χειριστή στις εταιρίες.
Σημείωση: Η πρώτη εταιρία που αναγράφεται στο δεξιό πλαίσιο (διαθέσιμες εταιρίες χειριστή), αποτελεί την Default εταιρία του χρήστη και με αυτή συνδέεται αυτόματα σε κάθε επανασύνδεση (Login).
Βλέπει πίνακες Λογιστηρίου
Ο χειριστής μπορεί να βλέπει λογιστικές εγγραφές και λογιστικά αρχεία
Ενημερώνει πίνακες Λογιστηρίου
Ο χειριστής μπορεί να δημιουργεί και να τροποποιεί εγγραφές στους πίνακες του λογιστηρίου
Διαγράφει στους πίνακες Λογιστηρίου
Ο χειριστής μπορεί να διαγράφει εγγραφές στους πίνακες του λογιστηρίου (λογαριασμούς κλπ)
Κάνει λογιστικές εγγραφές
Ο χειριστής μπορεί να δημιουργεί και να τροποποιεί λογιστικά άρθρα
Βλέπει τους πίνακες της εμπορικής διαχείρισης
Ο χειριστής μπορεί να βλέπει εγγραφές της εμπορικής διαχείρισης
Ενημερώνει τους πίνακες της εμπορικής διαχείρισης
Ο χειριστής μπορεί να δημιουργεί και να τροποποιεί εγγραφές της εμπορικής διαχείρισης
Διαγράφει στους τους πίνακες της εμπορικής διαχείρισης
Ο χειριστής μπορεί να διαγράφει εγγραφές στα αρχεία της εμπορικής διαχείρισης
Εκδίδει εμπορικά παραστατικά
Ο χειριστής μπορεί να εκδίδει και να ακυρώνει εμπορικά παραστατικά. Περισσότερες δυνατότητες που αφορούν την έκδοση – ακύρωση εμπορικών παραστατικών δίνονται στις προδιαγραφές εμπορικών παραστατικών.
Δυνατότητα αντιγραφής αρχείων (Backup)
Η δυνατότητα αυτή δίνει το δικαίωμα στον χειριστή να παίρνει Βackup τα αρχεία τους συστήματος. Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται μόνο στους administrators του συστήματος.
Δυνατότητα επαναφοράς αρχείων (Restore)
Η δυνατότητα αυτή δίνει το δικαίωμα στον χειριστή να μπορεί να κάνει επαναφορά (Restore) των αρχείων τους συστήματος. Επειδή μια λάθος χρήση της δυνατότητας αυτή μπορεί να δημιουργήσει ανεπανόρθωτα προβλήματα στην λειτουργία του συστήματος θα πρέπει να δίνεται μόνο σε επιλεγμένα άτομα.
Administrator
Για κάποιες πολύ σοβαρές εργασίες απαιτείται ο χειριστής να έχει τη δυνατότητα αυτή, διαφορετικά η ζητούμενη εργασία δεν θα μπορεί να εκτελεστεί. Να δίδεται με προσοχή σε επιλεγμένους χειριστές.
 
Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στη διαχείριση του αρχείου χειριστών μεταβείτε στην ενότητα Διαχείριση εγγραφών